Tuesday, February 17, 2009

Detta har jag gjort



Fredag: middag hos Marianne o Roger med vin, pilkastning och snickelisnack. Trevligt och perfekt för en fredag.

Lördag: konstigt nog bakis som fan. Fast det är klart. jag drack ju rödvin i okänd mängd eftersom det var från en bag in box. Man har ju ingen koll på hur mycket man dricker. Proppade i mig en alvedon forte och sen tog jag o Carl en promenad längs med Norr Mälarstrand. När vi kom hem lagade vi asgod valentinmiddag som bestod av fläskfilé, potatisgratäng och världens godaste svampsås med äkta grädde i. Jag vet det är jätteonyttigt men det skiter jag i. Till dessert gjorde vi pannkakor med nutella, bananer och vaniljglass. Samtidigt kollade vi på melodifestivalen.

Söndag: Carl o jag promenerade till Solna. Inte så långt som man kan tro. det tog bara 40 minuter från oss. Sen värmde vi oss med en fika tillsammans med Solnaborna Pernilla o Danjel. Vi pratade om tunga men spännande existentiella frågor. Anden i glaset, spåtanter, universum, rasism. Vi får nog fortsätta diskussionen över en bag in box tror jag. Det är ju ett samtalsämne som aldrig tar slut.

Måndag: Tvätta. Borde söka jobb..

Tisdag: Promenad till gamla stan. Långfika med Hanna Skoglösa. Borde söka jobb..

Imorrn: Måste fan söka jobb..

2 comments:

Jenny said...

Åh va fiiin du är Eva :)

Nej vi ska inte ha nån katt, för jag är allergisk :( men det är ju såna mysiga djur!

Får besked på fredag ang jobb, läskigt värre!

Hur går det med jobbsökandet för dig? Finns det nåt skoj att söka eller söker du "vad som helst"? Är Så tråkigt o jobbigt att söka jobb, men tyvärr ett måste om vill ska få ett...

Kämpa på!

Eva Braun said...

Åh tack!

Usch vad nervöst o gå o vänta på ett jobbesked så där. Ska hålla tummarna för att du får det!

Det finns ju inte så jättemånga jobb för mig att söka men lite finns det. Än så länge söker jag endast jobb som jag vill ha och som har någon anknŧtning till min utbildning. Går jag arbetslös en längre tid så får jag nog tänka om och söka även annat.

Ha det bra!