Monday, February 23, 2009

De ringde från ett filmbolag idag

och sa att de hade kris. Deras assistent hade blivit magsjuk och det var en presentation som skulle vara färdig tills imorrn bitti. De hade ringt Anton och frågat om han kunde hoppa in men han hade massor och göra så han hade rekommenderat mig. Hur snällt var inte det!
De frågade om jag hade ätit vilket jag inte hade så när jag kom dit väntade en kycklingwok på mig. Vilket välkomnande liksom!
Jag önskade att jag kunde skriva att allt gick jättebra men det gjorde det dessvärre inte. Allt strulade. Pulade lite i ett exceldokument. Jobbade i en mac vilket jag inte alls är van med. Man kan ju inte ens högerklicka med de där jäkla mössen så Ronald satte i en mer avancerad mus med lite knappar på. Det skulle han inte ha gjort för efter det så dog musen. Vi bytte tillbaka till den gamla musen men det hjälpte inte. Efter det så dog datorn. Ronald försökte få igång den utan framgång. Den var helt stendöd. Den lös inte ens. Åh nej tänkte jag. Säg inte att jag förstört ytterligare en apparat. Ja ni som känner mig vet att jag förstört en lång rad av elektriska prylar. Men efter ett tag så kom den igång men efter det så var den helt seg och det gick typ inte att göra någonting. Hela dagen har jag suttit som en jävla idiot och inte kunnat göra nåt i stort sett. Ronald som är Line producer och gör helt andra grejer egentligen fick fortsätta på sin dator. Jag fick gå hem och Ronald får nog sitta hela natten med det där nu bara för det. Fan vad dumt allt blev! Det här skulle bli min chans att knyta lite kontakter och så blir det så här. Men det var ju faktiskt inte mitt fel men jag vet inte hur dom tänker. Allt strul som hände kanske dom tycker att jag borde kunnat fixa. Vad vet jag? Tänk om jag är bannlyst i hela filmbranchen nu! Åh jag vill bara lägga mig ner och dö nu!

1 comment:

PunkPrincess said...

usch då. det där lite inte roligt och var nog framför allt inte så stärkande för självförtroendet :(

keep up the good work.
och du är inte bannlyst!

puss