Saturday, January 19, 2008

Hinken

Morgonrock, smink kvar från igår och hinken vid min sida är det som gällt idag. Har inte mått så bra som ni kanske förstår. Det blev lite spontant fest hos Petter igår. Jag har inga pengar så jag hade inte tänkt att gå men jag hade lite hemma som jag kunde dricka så det ordnade sig. Dessutom var det ingen annan heller som hade några pengar så det blev hemmafest just därför. Det var fullproppat med folk i Petters lilla lägenhet. Riktigt jäkla kul hade jag! Senare på kvällen kom det två islänningar som någon hade lärt känna häromdagen. De var jävligt trevliga faktiskt. Pratar man med någon från Island måste man ju såklart fråga om den personen känner Björk. Det bor ju trots allt bara 300 000 människor på hela Island. De kände henne tyvärr inte men däremot hade de sett henne cyklandes på motorvägen iklädd guldstövlar en gång. Så jävla skön brud ha ha!

När jag såg mig själv i spegeln i morse insåg jag att jag hade ett brännmärke i ansiktet. Brände mig på locktången igår. Hoppas det inte blir ett ärr bara.

Ikväll är det konstnatt i Falun en gata från där vi bor. Det är precis som det låter, konst på natten. Förra året var det eldslukare, vernissage med vin, möjlighet att gå in i Carl Larssons gamla hus osv. Skitmysigt! Vi blir nog ganska många som ska gå.

Nu ska jag försöka äta nåt. Klockan är 16.45 och jag sitter fortfarande i morgonrock och har inte fått i mig någon mat.

puss

No comments: