Thursday, September 4, 2008

Uppsving

för lilla Eva idag. Idag började jag kurs nr 3 som jag alltså ska läsa parallellt tillsammans med två andra kurser. Den heter professionell kommunikation -mer än bara samtal. Den är i samma anda som professionell förhandling -på arbetsplatsen, som jag också går. Ja, det som känns så kul med de här kurserna är att jag tror att de knyter ihop allting jag redan läst om kommunikation. Fast de här kurserna är tusen gånger bättre! det är nästan bara chefer som går dom och så lilla jag då. De är suveräna för alla just för att man lär sig om sig själv, om hur andra fungerar. Hur man ska säga vissa saker på ett bra sätt osv. Vad man utstrålar via olika kroppsspråk etc. En av männen som var med idag gick enbart den här kursen för att kunna förstå sin fru bättre. Jag gick fram till honom på lunchen och sa att jag tyckte det var helt fantastiskt av honom!
Jag ska inte tråka ut er om allt jag har läst men det jag vill komma fram till är att de här kurserna får mig att känna mig levande. Beteendevetenskap, vilket det till viss del bygger på är så jäkla fascinerande. Vilka verktyg människan har inom sig! Jag kan inte riktigt sätta ord på det jag kände efter idag men jag kände att det är det här jag gått och väntat på.
På bussen hem mådde jag så bra. Hade Kent i min ipod och bara njöt av resan hem. Gick o fikade med calle på stan och han fick nog inte en syl i vädret stackarn. Jag bara tjatade på om hur fantastiskt jag hade det idag ha ha.

Igår var det tjejkväll med tacos. Det gjorde mig också glad!

Något annat som skulle göra mig glad vore en lägenhet i sthlm! Nu börjar jag bli lite stressad alltså. Hm...

1 comment:

PunkPrincess said...

åh, nu börjar det bli panik ju

håller tummarna för er!

kul att skolan känns bra :)

puss & kram