Wednesday, September 10, 2008

3 önskningar


har slagit in på en och samma dag och det konstiga är att jag ändå inte känner mig glad. Jag känner mig bara stressad. Jag har så sjukt mycket att göra till skolan imorrn och det går inte riktigt att släppa. Dessutom har jag inte kunnat koncentrera mig på nåt jag läst idag pga av allt det "roliga" som hänt. Det konstiga är att jag hela tiden tänker: ja men när det här är klart då kan jag koppla av och då kommer den tunga stenen att falla. Ofta är det jobbiga grejer i skolan som jag tänker så om. Kommer ni ihåg sommarkursen som jag haft sånt jäkla problem med? Ganttschema o allt vet vad. Jo idag fick jag veta att jag klarat hela kursen! Det känns så jävla gött! Men man kan fan inte njuta många minuter förrän man kommer att tänka på kursen man håller på med just nu. den börjar också kännas tung. Åh, när kan man få känna den där totala tillfredsställelsen då allt bara är bra?
Önskning nr 2: Vi har idag fått veta att vi fått en lägenhet! en 1 1/2 typ vid Stureby fast man måste åka buss från Gullmars. 7000 jävla spänn i månaden men det är ju så i sthlm. Dessutom får vi den redan till 1/10 så det innebär en månadshyra rakt i sjön. Inte heller det här kan jag glädjas ordentligt åt idag. Kanske också för att vi satt ut en annons som kommer ut i innerstanstidningarna i helgen. Tänk om nån ringer o säger att de har en lägenhet i stan att hyra ut för 5000 i månaden. Då tar jag livet av mig.

Önskning nr 3: Jag har idag vunnit en auktion på ebay och inte vad som helst utan något som jag letat efter länge. Ni kanske minns att jag sökt efter en pälsbolero som jag tänkt att ha på Håkans o Rinas bröllop. Ja nu har jag äntligen hittat en!

Får jag bara gjort allt jag måste göra tills imorrn hoppas jag att den där glada känslan infinner sig.

Ska följa med Hanna på Yoga imorrn. Det är nog precis vad jag behöver.

Nu ska jag läsa om jämställdhet på arbetsplatsen. Visste ni att år 1260 infördes lagen om att det inte längre var tillåtet att våldta kvinnor? Det var alltså tillåtet innan dess. Helt sjukt ju. Ja mycket har hänt sedan dess som tur är!

1 comment:

Anonymous said...

Önskar jag kunde ge lite tid till dig! Själv här i sega väntans tider känns varje dag som tre. Det händer inget o inget känns kul att göra. Kul med allt roliga som händer med lägenhet o shopping! Yoga är utmärkt mot stress tycker jag.Första gången jag kom hem från yoga kände jag en härlig känsla i kroppen som närmast kan beskrivas som lugn och harmoni!

Puss!