Sunday, September 28, 2008

Hemkommen från Kopparberg


I helgen har jag o Calle varit i Kopparberg med Hanna o Petter för att gå på Kopparbergs marknad. Kopparberg var en mysig liten stad med söta små hus. Vi har gått på marken, ätit god mat, åkt karusell och druckit öl i ett tält. Ja det har varit en mysig helg förutom att jag blev så jävla illamående av den Batmankarusellen så jag var tvungen att gå hem. Jag har iaf äntligen slagit till o köpt mig en fårskinnsfäll som jag har velat ha i flera år nu. Frågan är bara om jag nånsin kommer att få ha den själv? Det är en annan familjemedlem som verkar ha fattat tycke för min fäll..
En annan sak jag velat ha länge nu är ett par mysiga fårskinnstofflor. Jag fryser jämt om fötterna och så är jag så himla dum o aldrig köper några vettiga tofflor. Alla tofflor jag köper är i syntet och håller bara en säsong o så får jag köpa nya kommande vinter. På marknaden fick jag syn på ett par jättehärliga ulltofflor. Calle tyckte tydligen att jag skulle ha dom så han gav dom till mig. Det tyckte jag var gulligt!

No comments: