Monday, September 15, 2008

13 kilo järn i huvudet

fredag, lördag har jag spenderat med tjejerna eftersom Hanna Svensson har varit på besök. Få fredagen tog vi det lugnt och bara pratade strunt och åt candy. På lördagen fikade vi på stan och på kvällen drack vi vin hemma hos mig. Calle hade jag med andra ord kört ut. Vi festar nästan alltid ihop så ibland kan det vara kul o bara vara med tjejerna. Eller det kan till o med bli roligare.
Under kvällen blev Hanna Svensson sugen på en ny frisyr och med lite alkohol i kroppen tyckte vi att det var en jättebra idé att leka frisör så det gjorde vi! Alla var med o klippte utan Elin och resultatet blev en superkort bob. Riktigt läckert om jag får säga det själv:)
Senare under kvällen ville jag utmana brudarna och se om någon klarar av calles 13-kilos hantlar. Dom e riktigt tunga alltså och som tjej är det svårt att ta en med bara en hand. När jag ska ställa ner min vikt så känner jag helt plötsligt ett hårt slag mot huvudet. Jag fattar först ingenting för jag stod med ryggen till. Jag tar tag om huvudet för att jag börjar känna en fruktansvärd smärta efter ett tag. Efter en stund ser jag ner på min händer och upptäcker att de är helt röda. Jag förstod inte först men insåg ganska snabbt att det var blod. Tjejerna tar in mig i badrummet för att kolla och då ser jag att det rinner blod nerför hela halsen ner mot bröstet. Jag måste nog fått en chock för jag var helt lugn även fast det blödde så kraftigt från huvudet. Det var tydligen bara ett litet jack och inget som behövde sys. Så skönt att slippa åka till akuten kände jag bara. Hanna om du läser det här så är jag inte arg på dig! Det var en olycka och idag mår jag mycket bättre än igår!

2 comments:

PunkPrincess said...

slåss ni med järnhantlar på era tjejfester?

låter livsfarligt men skönt å höra att du mår bra efter omständigheterna.

pusspuss

Anonymous said...

Men shit pommes! Farliga grejer det där, verkar gå vilt till i Falun... Tur i oturen iaf, skönt att höra!
Puss på dig!