Monday, February 4, 2008

Vad händer nästa gång?

Jag brukar inte ramla. Kan endast minnas ett fåtal gånger jag har ramlat på 10 år.
2008 däremot verkar gå i druttpårumpans tecken. De första tre skrattade jag bara åt men den fjärde blev jag riktigt skärrad av faktiskt. Först ramlade jag när jag promenerade till ICA. Då ramlade jag lite lätt på rumpan. Den andra gången promenerade jag från Hemköp. Då ramlade jag också lite lätt på rumpan och slog i lite av armen. Den tredje gången skulle jag cykla till skolan. Hinner inte ens ut på gatan förrän jag ramlar med cykeln och laptopen hade jag dessutom på ryggen. Både jag o datorn klarade oss bra. Och så var det den fjärde gången som hände idag. Cyklade från skolan ner för en brant nerförsbacke. Ser ett gäng på ca 7 personer gå mot mig. De täcker upp hela vägens bredd men jag tänker att de aktar sig väl när jag kommer men det var en idiot som inte flyttade på sig så jag cyklar in i honom och flyger iväg mot stora vägen. När jag tittar upp står en bil nästan precis framför mig. Alla springer fram och undrar hur det gick. Just då var jag så jävla förbannad och skrek att de blockerade hela vägen för mig. De hjälpte mig med väskan och de andra grejerna jag hade med mig sen så cyklade jag vidare. När jag kom hem kände jag mig helt skärrad. Vad kommer att hända nästa gång undrar man ju. 2008 har ju precis börjat så oturen vänder förhoppningsvis..

8 comments:

Anonymous said...

Å lille vän, förlåt..men jag tjöt av skratt när jag läste! Kan se alla dina vorpor framför mig. Det kanske är nu åldern börjar göra sig påmind;)

Eva Braun said...

vänta du bara:) kanske borde önska mig en rullator i 30-årspresent ha ha

Anonymous said...

Hej Eva, tack för att du kollar på min blogg - ang crosstrainern. Min är köpt på sportex och ska erkännas att jag nu inte använt den på länge. Det jag erfaret är i alla fall att den ska stå stadigt och inte kännas ranglig. Vet inte hur rustas är kan vara jätte bra men också kanske helt knasig. Min har också olika program vilket jag tror kan vara bättre än att inte ha något. Då får man olika motstånd beroende på vilket program man använder. Lycka till med köpet.

Anonymous said...

hahaha förlåt men jag kan se dig framför mig! det är rätt, folk SKA flytta på sig när det kommer gamla tanter cyklandes ;)
kanske bäst att du håller dig hemma på din crosstrainer?
bara så att du kan få skratta lite åt mig tillbaka så kan jag berätta att min ena stövel piper när jag går. j ä t t e mycket! så varje gång jag ska gå på toa eller så på jobbet och måste gå förbi alla i kontorslandskapet antingen tjuter det och gnisslar om mig eller så haltar jag förbi för att undvika oljudet...bra första intryck när man är ny liksom!
puss!

Eva Braun said...

ha ha. ja du pernilla. piper om mig det gör det ju inte iallfall:) e det stövlarna från myrorna som e dumma?

puss

Anonymous said...

nej det är mina traderafynd som piper. älskar dem dock så jag härdar ut =)

Anonymous said...

Usch! Läskigt att ramla. Måste berätta att jag själv ramlade i onsdags. Det var inte halt utan jag gick o släpade mina innetofflor på skolgården o snubbla på en trottoarkant, typ. Föll handlöst framlänges bland alla stirrande på skolgården. Fick skrapsår i händerna som när man va liten o blev så chockad att jag nästan började gråta haha!

Anonymous said...

oj! Det var Lie som skrev det sista:)