Sunday, February 24, 2008

Skön söndag

Idag har solen skinit och det var 9 plusgrader tidigare idag. Började dagen med 15 minuters crosstraining sen väckte jag Calle. Vi åt lång frukost och läste tidningar och sen bar det iväg på en promenad. Så himla skönt!
Calle vill att vi ska äta nåt nyttigt ikväll. Får se hur det blir med det. Jag är ju sämst på nyttig mat.
E det ingen som har nåt nyttigt recept o dela med sig av som dessutom e gott? Finns det ens nyttig mat som är god? Kanske borde passa på att köpa några bra kokböcker på bokrean som börjar på tisdag...

4 comments:

Anonymous said...

Precis vad jag tänker också, finns det God nyttig mat men ja.. det gör det.. hehe. För mig är det skaldjur och sallad t ex :) Räkor, kräftor osv.. mums ju, hehe. Men det finns säkert annat också. Kram Madde!

Anonymous said...

Är nyfiken på crosstrainern! Låter ju asa-bra o kunna köra hemma framför tvn! Rekommenderar du den? Vad kostar den o vart köpte du den? Tänkte undvika att se ut som en flodhäst... Man kanske tjänar på att köpa en egen istället för gymkort... // Kram Lie

Anonymous said...

Qinoasallad med kikärter, broccoli och soltorkade tomater är både nyttigt och jättegott! Perfekt lunchmat iaf, man kan ju lägga till några ingredienser om man vill ha det ännu matigare eller kanske ha ett mörkt bröd med tex. avocadoröra på till?
Puss

Eva Braun said...

Vad söta ni är som kommer med tips. Man borde byta recept med varandra ibland så man får lite variation.
Ja du Lie, vi köpte crosstrainern på Ellos för 2000 spänn plus 500 spänn i frakt. Tycker den funkar bra men så här i efterhand hade jag nog lagt till en tusenlapp för att få en stabilare på Intersport. Men den duger, det tycker jag.

Puss på er