Tuesday, April 21, 2009

Utepremiär för Legolas


Vi har kämpat och kämpat och tänkt att han vänjer sig nog att vara inne. Han har ju iofs aldrig varit någon utekatt men vi hade ju honom i sele på vår terass i falun ganska mycket så han vande sig ju att få vara ute. Legolas är ingen innekatt. Det är bara så. Han har alltid stått och krafsat på dörren och velat gå ut. Det skär i våra hjärtan att se eftersom det är omöjligt att ha honom som utekatt mitt inne i Sthlm. Men igår tog vi iaf beslutet att prova att ta ut honom i selen ute på vår innergård. Han jamade och var nog rätt rädd men samtidigt var det nog väldigt spännande också för han skulle undersöka precis allt. Det värsta är att nu kommer han förmodligen vilja gå ut hela tiden och det går ju inte. Binder man fast honom och går in skulle han snöra in sig på fem minuter så jag vet i tusan hur man ska lösa det här.
Idag provade jag att hissa ner honom i en ikeakasse nerför fönstret och samtidigt ha honom kopplad här inne. Han blev rädd så jag fick springa ner och ta in honom stackarn.

4 comments:

PunkPrincess said...

å vad glad jag blir - kattkraken är säkert ännu gladare!
kan du inte köpa en korg och hissa ner honom i istället. en ikeakasse kan skrämma vem som helst, haha

ni får väl om inte annat börja promenera med honom en timme varje dag?!

pusspuss

Eva Braun said...

Jo en korg är nog bättre ha ha. Promenera med honom kan nog bli lite trixigt. Det är ju inte som att promenera med en hund tyvärr.

puss

Lie said...

??? nerför fönstret ??? Vilken våning bor ni på?

Eva Braun said...

nedersta våningen men en 1/2 trappa upp liksom