Tuesday, April 7, 2009

Härliga sol

Helgen har varit härlig. I fredags tog jag årets första glas rosé tillsammans med Mimmi på en uteservering. Att klockan bara var 12 gjorde det hela ännu härligare. Visst känns det så härligt gott och lite extra lyxigt att ta ett glas vin i solen mitt på blanka dan! Är det sol är det liksom legitimt att dricka mitt på dan.
På kvällen gjorde jag o Calle en underbar chili som bestod av en 1,3 kilos fransyska som stod och kokade i över 3 timmar. Hade blivit förbannad om det hade blivit äckligt.

På lördagen var jag o Hanna på stan. Vi irrade runt i timmar efter en uteservering. Det var galet mycket folk överallt. Många gick i t-shirt. Till slut satte vi oss på en servering vis Mariatorget och tog en efterlängtad latte. Sen kom Helena. Vi gick o handlade mat vilket resulterade i fläskfilé, rotfrukter i ugn och årets första tzatziki. Helt fucking lovely!

På söndagen var det kallt o tråkigt. Calle ville åka in till stan och gå på tråkiga elgiganten. Jag hittade en sak som fick mig att faktiskt vilja stanna kvar där inne, nämligen massagestolarna. Där satt jag och där trivdes jag bra. Nu vill jag ha en sån. Den kostade 3000.

Igår var Lottapotta i stan. Jag fick en bukett orange tulpaner av henne. Jag blev glad! Jag gjorde banansmooties. Sen kom Pernilla och vi tog en fika ute på en parkbänk och sen på ytterligare en fika på ett café. Det var en mysig dag!

2 comments:

PunkPrincess said...

ja fy fasiken va god maten blev alltså!
det gjorde du bra :) kom på i efterhand att det var du som fixade all mat...

puss!

Eva Braun said...

Ha ha ja det har du rätt i. Kanske därför det blev så djävulskt gott. Hö hö

Puss