Wednesday, April 15, 2009

Back in town

Men tyvärr inte back in business. Gud vad jag börjar bli less på att inte ha något jobb. Vill tjäna pengar!

Hemma var det lugnt och skönt. I sthlm blir jag rastlös när det blir för lugnt. Det blir jag nog i Mjölby också men när jag är hemma ett par dagar så kan jag slappna av och njuta av att göra ingenting alls. En kväll satte jag mig och läste en bok, även fast mamma o pappa var hemma. Ja det är ju helt normalt tänker ni, men inte för mig. Jag tar mig oftast inte tid till sånt.
Mys med Lie och Eddie hanns med både på fredagen och måndagen. Det var kul o få lära känna honom lite bättre. Funderade på att stoppa ner honom i en väska och ta med mig honom hem men Lie hade nog blivit ledsen då.

Idag är jag tillbaka till nyttigheterna igen. Jordgubbs/björnsbärssmootie blev det i morse och sen gymmet efter det. Händer fortfarande ingenting. Månd-Tors får jag och Calle inte äta godis och efterrätter. Idag bestämde vi att spannet på 3 dagar kanske är too much. Så numera blir det 2 dagar under fre, lörd, sönd som vi får äta vad vi vill. Ökade dessutom tiden på löpbandet till 40 minuter idag istället för 35. Går mest och joggar lite grann. Blev helt panikslagen när jag såg att mamma vägde 5 kilo mindre än mig. Hon har alltid vägt mer än mig. Varför händer det ingenting? Ser man inget resultat tappar man ju motivationen..

1 comment:

Pillan said...

Eftersom du bygger upp muskler samtidigt så kan det va svårt att se någon förändring än stumpan! men jag vet hur du känner det, ungefär vid den tidpunkten brukar jag ge upp...
puss