Thursday, April 2, 2009

Åh vilken härlig dag

Idag har jag struntat i allt som heter träning och jobbsökande. Idag har jag varit på stan hela dan med Hanna Svensson. Började med att promenera in till stan i mina nya ankelboots med spetsig tå och stilettklack(ett impulsköp till begravningen eftersom mina svarta skor försvann. Hade aldrig köpt dessa skor annars, men kul med nåt man inte brukar ha). Ska du verkligen promenera in till stan i de skorna frågade Calle mig i morse. Ja då, svarade jag. Inga problem! Vid Kungsbron, ca 200 meter från destinationsmålet brann det princip under mina fotdynor. Jag haltade mig fram till Weekday där jag mötte upp Hanna. Åk hem och byt skor tyckte hon. Ja det var precis vad jag gjorde. Jag satte mig omedelbart på bussen. Ringde Calle som fick springa ut med mina uggs. Efter en hel säsong med ett par uggs har mina fötter blivit så fruktansvärt bortskämda. Inte bra det där. Man vill ju va snygg ibland också.
Ja 15 minuter senare var jag tillbaka i stan iaf och jag köpte en mysig beige kofta på Monki, ett par solglasögon och en blus från Lindex. Hanna fick för sig att klippa håret så vi gick in på en drop in på souk. 230 spänn! Så jäkla billigt. Sen följde lunch och senare en latte macciato på en uteservering i Kungsträdgården. Jag fullkomligt njöt! Hoppas det fortsätter så här!

No comments: