Wednesday, August 27, 2008

När jag blir stor vill jag bli som Bosse

Åh nu är alla tjejerna tillbaka i Falun. Det har faktiskt varit lite tomt i sommar. I måndags bestämde vi träff på bryggcafét för att catcha up och gud vad trevligt det var! Jag o Hanna träffades även dan därpå och tog en fika på tu man hand och vips så hade vi fikat i 3 timmar. Jag är ju helt utsvulten på den sociala biten, det märker man ju nu ha ha.

Idag var min första skoldag. Ska gå 3 kurser parallellt nu varav två av dem är så kallade kula-kurser. Man måste ha jobbat minst ett år för att få gå och det är mest folk från arbetslivet som går på dessa. Kursen jag började idag heter professionell förhandling på arbetsplatsen och det var nästan bara chefer och så lilla jag men det verkade riktigt intressant. Jag blev särskilt förtjust i en gubbe i 50-årsåldern som heter Bosse. Han jobbade inom facket och gick den här kursen mest för sin egen skull, för att utvecklas och för att han tycker det är kul. Förra hösten hoppade han på en kurs i arkeologi. Så jäkla coolt. Jag vill också bli som Bosse.

1 comment:

PunkPrincess said...

skönt å höra att ni tagit er tillbaka till falun :)

tack för senast, fint anordnat men som sagt, tråkigt att folk bangade.

bosse verkar cool.

du är en bra festfixare, eva!

nä, nu ska jag återgå till det jag höll på med, nämligen städa!

pusspuss