Sunday, August 31, 2008

Mos-lördag

Igår bjöds det på mys utav bara tusan. Sa till Calle igår att jag nästan fick en känsla av att vi lämnat barnen hemma. Att vi för en gångs skull kunde unna oss nåt bara han o jag liksom. Vet inte varför jag kände så men när jag tänker efter så har vi nog umgåtts med andra väldigt mycket när vi ska göra grejer. Det var iaf väldigt mysigt att det bara var Calle o jag. Calle överraskade dessutom med en påse marknadsgodis som vi skulle ha på bion. Hur gott är inte det!
Innan bion var vi på Tonys och åt varsinn pizza och sen blev det som tänkt ARN. Den var lika bra som ettan tyckte jag. Jag grät lite väl mycket bara. Var helt förstörd när vi skulle resa oss och gå därifrån. Jag blev upprörd över att folk ställer sig upp och ska gå så fort eftertexterna börjar rulla. Jag måste smälta alla intryck innan jag kan lämna salongen. Annars känns det som filmen aldrig existerat på nåt vis och allt lunkar på som vanligt direkt efteråt. Jag vill stanna kvar i filmens magiska värld ett tag. Vill liksom inte tillbaka till verkligheten med en gång.
När vi kom hem körde vi två partier med Barbapapa-memory. Tack Helena o Max! Det var väldigt uppskattat. Hur kul som helst. Speciellt eftersom jag vann båda gångerna ha ha. Efter det kollade vi på en film till, fast på TV.

Nu måste jag städa. Hej på er!

1 comment:

PunkPrincess said...

skönt å höra att ni har nytta av spelet.
ett kul sätt att umgås :)

pusspuss