Saturday, August 16, 2008

Meh

Gick med lätta steg från jobbet igår. I min vänstra hand höll jag i mina bruna converse och i min högra hand snabba cash, ja boken alltså. Fan vad han e het den där Lapidus. Dessa saker har jag haft på jobbet och igår var det min sista dag. Så skönt att äntligen få vara lite ledig efter att ha jobbat hela sommaren. När jag kom hem slumrade jag till i soffan. brukar aldrig sova på dan men när man väl är ledig och slappnar av kommer ju tröttheten säger de ju. Jag väcks av att mobilen ringer. Nån som heter Morgan är i andra änden. Utan att fatta någonting och utan att fatta vem det är så säger jag ja. När jag har lagt på luren inser jag att jag tackat ja till att jobba idag lördag 07-15. What the fuck? Är jag galen? Jag ångrade mig genast men jag kunde ju inte ringa tillbaks o ändra mig liksom.
Sov inte en blund i natt. Det börjar bli trångt med 3 st i en 120-säng. Calle måste ha sin ena arm under min huvudkudde och legolas han ska ligga vid fötterna så man måste ligga som ett jävla foster hela natten. Ska man ha det så här när man är 30 år? Borde man inte ha en dubbelsäng vid det här laget? Det har man ju när man är vuxen.

No comments: