Saturday, August 30, 2008

En spontan och härlig kväll

Igår var det dags för säsongens första tjejkväll. Det blev inget tema denna gång och heller inte hemma hos någon. Vi sågs på kopparhatten för en fika kl 5. Vid 8-tiden satt vi fortfarande kvar och jag var sjukt sugen på vin. Efter några försök med övertalningar från mig så lyckade jag övertala Hanna o Elin till att beställa in lite vin så det gjorde vi. Alla hade tänkt sig en lugn hemmakväll med en påse godis var och en för sig sen så 21.50 insåg vi att: shit ICA stänger ju om 10 minuter så vi sprang dit och hann plocka ihop varsin gottepåse. Återigen försökte jag få damerna att dra till nåt annat ställe för lite mer vin och jag lyckades i kön när vi skulle betala godiset. Kåren hade smygpremiär så vi drog dit och tog en billig öl. Vad härligt det är när det blir så där spontant. Det blir oftast så mycket roligare då.

Ikväll ska jag o Calle gå på bio. Det blir nog ARN. Jag gillade ettan så jag hoppas att även tvåan är bra.

No comments: