Wednesday, August 6, 2008

Jag har gjort en budget

jag har som vanligt skitlite pengar den här månaden, rättare sagt 871 kr kvar. Men räknar man ut vad det blir om dagen fram till den 25e så blir det 45 kr om dan. Det låter ju inte lika lite. Skulle man snåla som fan och bara köpa mat och inget annat skulle det nog kunna gå men man vill ju gärna ha ett liv. Det spricker redan idag. Jag fick precis ett sms av Jonna som frågade om vi ville följa med till harrys ikväll. Jo man tackar ja, men då ska vi se...jo ett paket cigg är ju ett måste, ett par öl är ju självklart(annars onödigt att gå dit), middag vore dessutom trevligt. Det är faktiskt dessutom 2 för 1 på onsdagar så då får man ju dubbelt så mycket av allting. Jag misstänker att min dagsbudget kommer att halka ner en aning tills imorrn. Eller vad tror ni?

3 comments:

Anonymous said...

very nice! hahahahaha

Anonymous said...

Jaha, men då tror jag minsann att du har tio kr mer än mig att leva på resten av denna månad :)

Nu ska jag försöka lägga ut lite på Tradera. Och du, du hinner ju visst det! Eller ska du åka hemåt redan innan nästa helg? Gört nu! Gört gört gört!

Hmm blev Calle sotis på att du har en crush på Krunegård, eller på att han också vill stå endast tre meter ifrån honom? :)

Puss!!!

Eva Braun said...

nej men det hinner jag ju inte alls. Auktionerna ligger ju en vecka och sen tar det ju några dar innan man får betalt och sen måste jag ju packan allt och skicka det och det blir ju när jag är i mjölby.

puss