Wednesday, December 26, 2007

Mjölbybloggning

Nu har jag varit hemma i Mjölby i 5 dagar. Första dagen började jag nästan ångra mig och ville åka hem till Falun igen. Nu har lugnet infunnit sig och det känns riktigt mysigt o vara här. Det tar ett tag och varva ner för att komma in i mammas o pappas lugna tempo.

Resan hit med Legolas gick över förväntan. Han höll sig lugn hela vägen och satt i stort sett knäpptyst hela vägen. Däremot när jag skulle sticka in handen för att klappa honom lite i väskan så kände jag att hela han skakade på ett sätt jag aldrig känt förut. Det avtog som tur var efter en timme. Stackarn..Vi hade tur och fick en hel fyra för oss själva på tåget Legolas o jag. Så skönt att kunna sprida ut alla påsar med julklappar, väskan, datorn och Lego.

Slingorna känns det bättre men med lilla tanden har det varit sämre med. Det har gjort asont ända sen rotfyllningen i torsdags och så har jag fått feber men jag har hela tiden hoppats att det ska gå över vilket det inte gjorde, så på självaste julafton fick jag en akuttid i Linköping. Nu går jag på pencillin och det känns redan bättre. Jag kan inte äta nån knäck i år har tandläkaren sagt. Det gör mig lite ledsen:( Jag älskar knäck..

Igår var det fest hos Karin o Dennis. Lika trevligt som vanligt. Karin hade fått en liten söt kula på magen som jag fick känna på. Hon såg så fin ut! Vi fick också se på bilder från deras ultraljud de var på nyligen. Man såg verkligen att det var en liten bebbe på bilderna. Amazing! Blev sjukt sugen på att skaffa en!
Imorrn ska vi tjejer åka till Linköping o gå på stan och kolla rean och gå o fika. Ska bli mysigt.
Får se när jag åker hem till Falun igen. Har inte bestämt det än.

God fortsättning alla vänner!

3 comments:

Anonymous said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

PunkPrincess said...

du verkar ha fått ett konstigt inlägg du me - haha

en annan sak, du är sämst på att uppdatera din blogg ;)
kanske ytterligare ett nyårslöfte?
puss & kram
önskar att du åter bodde hemma i stockholm, vi saknar dig!

Eva Braun said...

vad e det för konstigt skräp vi får du o ja ha ha. jo jag vet, jag e lite dålig på att uppdatera bloggen. ska försöka bli bättre. jag lovar!
jag önskar också jag var tillbaka i sthlm. längtar varje dag!