Monday, December 17, 2007

Jävla skit

Usch vad jag klagar på allt på bloggen nu men fan också. Har känt att jag haft tandvärk i några dagar så jag beslöt mig för att ta en akuttid idag. Åkte dit och de fick göra en provisorisk lagning på en tand. Fick veta att det har gått så långt att den måste rotfyllas! Det kostar ju flera tusen! Och man måste gå till tandlänkaren 3 gånger för att det är ett så stort ingrepp som de inte gör på en gång. De hade inga tider på folktandvården där jag var idag så han sa åt mig att jag måste ringa runt imorrn till alla privattandläkare för att få en tid omgående.
I ren panik pratade jag med pappa idag. Ska få låna pengar av honom på obestämd tid. Vilken jävla tur. Det är fan förjävligt att man inte har råd att gå till tandläkaren.
Lite ljus i mörkret finns det allt. Har iaf hittat mig ett par lackpumps till nyårsafton nu:) O så har jag gjort slingor. Men det blev inte så mycket så jag ska slänga i ett paket till tänkte jag.
Nu ska jag äta glass.

Hejdå

1 comment:

PunkPrincess said...

men eva, har du glömt å borsta tänderna?
jag var hos tandis igår, det var dyrt men jag klarade mig!
åh, vad skoj - har du också hittat ett par lackpumps, härligt, vi kommer vara så lackiga på nyårsafton!

pusspuss
lycka till med tandläkarletandet.