Wednesday, November 21, 2007

Mysdag

Idag har både jag o Calle varit lediga. Vi sov jättelänge, sen gjorde vi scramble eggs och åt frukost till våra bästa år:) En stund senare ringde Hanna o Petter och frågade om vi ville följa med till Gävle o gå på Ikea. Jag sken upp som en liten sol. Jag älskar att gå på Ikea! Dessutom är det så mysigt med såna här utflykter. Vi har 10 mil till närmsta Ikea härifrån så det känns extra kul om man väl åker dit. Det vi behövde var ytterligare ett cd-ställ för som det är nu så ligger hälften av mina skivor nerpackade i en kartong. Men cd-stället är över 2 meter långt så det fick tyvärr inte plats i bilen så jag köpte bara lite ljus och lite annat småplock.
En lunch på ikea blev det också. Jag älskar deras köttbullar med lingonsylt o brunsås. Det är så kul att man får välja hur många köttbullar man vill ha:) Petter köpte den billigaste rätten de hade. En pasta för 25 spänn. Dessutom snodde han läsk och till råga på allt snodde han även åt sig en kaffe efter maten. Drycken tar man själv men bara om man betalt för den givetvis och det hade ju inte Petter gjort ha ha. Petter hade hittat en lyxigare kaffeautomat där de hade godare kaffe som espresso och latte.
I min mat ingick det kaffe men jag ville hellre ha det där goda kaffet så jag smög bort till den andra maskinen och tog mig en latte macciato. Jag passade på när ingen var där. Gud vad jag blivit löjlig. Förr kunde jag tjuvåka på tunnelbanan och göra massa andra grejer man inte får göra. Nu vågade jag knappt ta en kaffe utan att skita på mig ha ha. Kaffet var inte ens gott. Det var väl straffet..

2 comments:

Anonymous said...

Eva..jag drömde om dig inatt. Drömde att jag skulle hälsa på dig och Calle, och du fick guida mig längst hela Åsgatan i Falun. När jag kom fram så var du gravid, värsta magen och allt:)

Eva Braun said...

Oj, undrar vad det betyder..