Saturday, October 13, 2007

Äntligen Internet!

Å vad jag saknat internet. Att bara sitta o slösurfa på ebay eller en så praktisk sak som att betala mina räkningar. Ja, nu e jag tillbaka i bloggvärlden igen iaf!

Ikväll var jag o Calle, Hanna, Petter, Hanna, Anton, Mange, Linus o Karin på rådhuskällaren. De har tydligen afterwork på fredagar med billigare öl o gratis buffé. Stenvalv, tända ljus o sjysst musik. Det kommer att bli mitt nya favvishak känner jag redan nu. Det var mycket trevligt. Det sköna var att vi var hemma redan till 22 så jag o Calle hann precis in på hemköp innan de stängde. Vi köpte varsin stor påse smågodis o sen gick vi hem o satte på en film.

Imorrn ska vi inflyttningsfest. E lite ledsen bara för vi har köpt en silverspegel som ska hänga i hallen som jag givetvis ville ha upp till festen. Calle försökte borra igår men det är stenhård betong och även fast jag har slagborrsfunktion på min borrmaskin så går det inte så jag vet inte vad vi ska göra. Man vill ju liksom att allt ska vara tiptop lagom till inflyttningsfesten.

Nu har jag varit sambo i 3 veckor! Det har gått rätt bra fast häromdan när jag kom hem satt det två afrikanska masker på väggen. Dom åkte ner rätt snabbt kan jag säga. Måste man inte betsämma allt sånt här tillsammans? Vet ju att man måste kompromissa ibland men jag får faktiskt inte ha min älskade 70-talsmatta i lägenheten. Ingen matta, inga masker! Eller?
Alla mina sambovänner, hur gör ni? Inte kan ni väl vara överens om allt? Har ni fått lägga in nån älskad ägodel på vinden pga av er sambo???

4 comments:

Madeleine said...

Haha! Sambo som jag varit nu ett tag kan jag ju säga att man ska prata igenom sånt först och sen kompromissa. Eftersom jag flyttade in hos min kille så har jag de mesta av mina saker i källern tyvärr men det blir det ändring på sen när vi gemensamt flyttar in i en ny lgh :) hehe. Kram /M.

Anonymous said...

Klart man har olika åsikter om vad som ska vara framme och vad som ska ligga i källaren! Här åker i alla fall inget upp som den andre inte vill ha upp..vi har ganska exakt lika smak, så det har funkat bra. Hittills:) Hoppas allt är bra, och stort grattis till ert samboboende sweetie! Kram Camilla

jimboyummin said...

Lägg av med det präktiga tramset nu. :) Klart man ska snacka igenom o komma överens om det handlar om stora speglar, tavlor o sån skit. Men ett par masker måste man väl få sätta upp på en liten sidovägg utan att fråga om lov...

Eva Braun said...

Vad bra men då åker min 70-talsmatta fram då :)