Wednesday, October 24, 2007

Jag badar i räkningar

Usch vilken hemsk månad november kommer att bli. Har nog aldrig haft så mycket räkningar som nu. Har fått startavgifter på tv, internet, el mm. Ja allt sånt där blir ju alltid dyrt just på första fakturan. Men elen är läskigt dyr. Måste byta bolag omedelbart. Det finns ju så himla många att välja på. Det är en jungel o jag vet inte vad vi ska välja. Är det nån som kan rekommendera något billigt bolag?
Jag kan inte va så fattig. jag har ju suttit o budat grejer på ebay hela helgen o så måste jag köpa biljett till moneybrother i veckan. Hur ska det här gå? hm..
I ren panik googlade jag tjäna pengar o fick fram de lustigaste sidorna. På en sida kunde man tjäna 100 000 dollar i månaden. För att kunna göra det var man tvungen att ladda ner ett program. Nej,nåt lurt e det ju såklart. Blev rädd för virus så jag stängde ner sidan. 5 minuter senare slog det mig att jag får ju lägga ut lite mer grejer på tradera. Det e inga dyrgripar jag har kvar att sälja men en mockajacka med pälskrage finns med iaf. Den är tippad vinnare. Sist blev jag iaf 600 kr rikare. Vi får se hur det går den här gången. Om ändå åhléns kunde ringa o erbjuda mig att jobba. De ringer ju aldrig. På det här företaget håller vi oss väldigt friska sa chefen. Kanske borde skicka ett anonymt brev med nåt virus i eller nåt så jag får jobba lite.
Kom gärna på tips på hur man tjänar snabba pengar:)

Ciao

1 comment:

PunkPrincess said...

pluttan - vi sitter i samma båt kan jag lova :(
vi får börja gå "på gatan" så kanske det löser sig!
det där med hemska räkningar första månaden känner jag igen - shit, det är inte billigt att flytta men ni är ju två som ska dela på det ialla fall!
billig el tror jag skelleftekraft har och även täljekraft eller vad det heter, kolla på pricerunner och se vem som är billigast just nu :)

love u