Tuesday, August 28, 2007

Höst


Det har hunnit bli höst, jag har kommit hem från Tallinn o så började jag skolan igår.
Första dagen i Tallin drog jag på mig ett par jeans och en tunika. Efter 5 minuter höll jag på att svettas ihjäl o ville jag vända till hotellet för att byta kläder. Calle vägrade typ så det slutade med att jag fick köpa en klänning. Kändes jävligt onödigt att köpa mer sommarkläder nu men det var det fan värt.
Känns så konstigt att det blev höst så fort vi kom hem. Det är ju kallt också. Hösten har hoppat över det där mysiga stadiet när man kan gå med mysiga stickade tröjor innan det är dags för jacka. Så himla trist. Det är ju typ det mysigaste med hela hösten.
Åter till Tallinn. Man kan ju tro att det är lite b att åka dit men det var faktiskt riktigt sjysst. Gamla stan var hur fin som helst, ölen var god och priserna var låga. Shoppingen var däremot en besvikelse. Antingen var det skitbilliga kläder med obestämt baltmode eller så var det Gucci vilket jag dessvärre inte har råd med. Det enda jag köpte förutom klänningen var en sjal, ett par handgjorda vantar som jag kände mig riktigt nöjd med och en kylskåpsmagnet som såg ut som en sån där rysk gumma.
Hotellet vi hamnade på var ett riktigt lyxigt hotell. Designen var väldigt futurisk på ett coolt sätt. Vi fick till och med egna morgonrockar på rummet! Vi badade bubbelpool och drack färgglada drinkar . Baren fanns mitt i vattnet och man drog ett armband på en dosa så kom drinkarna på hotellräkningen sen.
Spabehandlingarna var billiga precis som man hade hört. Jag hann aldrig med det i Tallinn vilket jag ångrade så det slutade med att jag tog en ansiktsbehandling på båten hem istället.


No comments: