Wednesday, January 28, 2009

Äntligen kom mitt arbetsgivarintyg

från 3 som jag väntat på i veckor nu tror jag. Nu kan jag äntligen ansöka om a-kassa vilket jag alltså inte kunnat göra tidigare pga av att min blankett tydligen låg i ett arkiv nere i källaren på 3. Var tvungen att låna 2000 kr av pappa i måndags så att jag skulle kunna betala mina räkningar. Jag blir helt tokig av att inte ha några pengar. Självklart hittar jag ju en massa saker jag vill ha hela tiden. Förutom kläder så vill ja ha en ny säng, en bokhylla och en stor vräkig divansoffa. Please give me a job!

Idag fick jag mitt första nej på ett jobb jag sökt. Kändes konstigt. Det blev så verkligt på nåt sätt. Om första nejet kändes jobbigt hur fan kommer det 50e nejet kännas! Idag känner jag mig lite ledsen..

3 comments:

PunkPrincess said...

buh, va tråkigt. hade ju varit kul för dig att få komma på intervju ialla fall...

men gratulerar till arbetsintyget, gick ju faktiskt fortare än vad jag hade trott att hitta det i det så kallade "arkivet"

pusspuss

Anonymous said...

Kämpa på! Jag hejar på dig. Kram

Anonymous said...

Kämpa på! Jag hejar på dig. Kram