Sunday, November 23, 2008

Kan man köpa sig lycklig?

Vet ni vad??? Jag var och fikade med min nya härliga kompis Lina i fredags och efter fikan var jag tvungen att visa henne skinnjackan. Provade den såklart igen och när Lina såg hur jag lyste upp och blev ett antal procent lyckligare när jag hade den på mig tar Lina Jackan ifån mig och börjar gå mot kassan. Vad gör du säger jag lite panikslaget. Jag har ju inga pengar! Nä men den här jackan ska du bara ha så jag betalar den så länge så får du ge mig pengar när du har lust. What??? Vi har inte känt varandra så länge så det kände jag mig inte helt bekväm med. Men hon tog jackan, jag hängde tillbaka jackan, hon tog jackan, jag hängde tillbaka jackan och så höll på så ett tag tills jag gav med mig. Jackan är nu min hi hi.

På kvällen tog jag en öl med Hanna o Anton o comp sen promenerade jag till Helena o Max där jag blev bjuden på en supergod middag med vin. Vi kollade på idol och pratade ända in på natten. Det var en helt perfekt kväll. Igår bjöd Calle ut mig på frukost. Svindyrt men mysigt. På kvällen lagade vi god mat och kollade på stjärnor på is.

Idag ska vi gå till Room och prova fatboysäckar o så hoppas jag att Lotta ringer för hon o Erik är i sthlm i helgen.

5 comments:

PunkPrincess said...

vet du, man kan faktiskt göra det!

pusspuss

Anonymous said...

Jag undrar i alla fall vad fatboysäckar är?

Eva Braun said...

Fatboy är märket och säcken jag pratar om är en sån där puff man hade när man var liten. En puff med massa frigolitbollar i. Och Fatboy har gjort en modern variant på den. Den är gigantisk och alldeles underbar att sitta/ligga i.

Anonymous said...

Åh fatboysäckarna är ju ascoola, och gigantiska! Vilken färg/färger blev det?
Yes Ms Braun, I'm moving to Stockholm! Jag och en kompis har fått en två i andrahand. Den ligger i Rågsved, stationen innan hagsätra på gröna linjen:) Har dock inte fått jobb ännu, men söker för fullt och får väl söka vidare när jag kommer ner. Flyttlasset går i dec, men mig själv flyttar jag ner i januari. Hur går allt för er där nere? Ni trivs antar jag? Hoppas på en del fika och bio bl.a. ihop nu;)

Eva Braun said...

Vi köpte ingen fatboy. Vi provade bara. De e ju ganska dyra. 2200 spänn! Får väl se senare kanske..Skitsvårt att välja färg också.
Vad kul att ni hittat en lägenhet! Klart vi ska fika när du kommer ner! Det är stor del av mitt liv just nu ha ha. I love it!
Vi trivs jättebra! Calle har praktik o jag leker hemmafru men pluggar också fortfarande:) Det är väl dags o börja söka jobb snart...