Saturday, July 5, 2008

Sundborn goes extreme again

Idag har jag och Calle varit på en liten utflykt trots det dåliga vädret. Vi tog bilen till Sundborn och gick på guidad visning i Carl Larsson gården. Wow vad intressant det var. Carl Larsson och hans fru Karin var extremt före i tiden vad gäller design. Just därför hölls även en utställning av olika svenska designers som designat nutidens grejer som sticker ut. Vad sägs till exempel om den här extremt coola hästlampan? Den är i riktig häststorlek!
Designad av Front design och finns här

2 comments:

PunkPrincess said...

jag har sett den där lampan tidigare och tänkte börja spara till den för jag såg att den var rätt dyr men jag missade att den var i naturlig storlek och när jag fick veta det slutade jag spara, den hade ändå inte fått plats på timmermansgatan, haha

men den är sjukt snygg!

puss på dig tjejen

Anonymous said...

Oh shit! I naturlig häststorlek? Jeezes.