Wednesday, July 9, 2008

Stockholm here I come

ja snart iaf. Har så gott som bestämt mig att flytta med Carl redan 1a November. Har kommit på att det skulle gå o lösa med några kurser jag valt som faktiskt bara har några få lektionstillfällen under hela terminen så i de fallen är det ju bara att åka upp över dagen. Jag är så glad för det här för det kommer att underlätta så otroligt mycket för oss. Vi slipper dubbla hyror, dubbla flyttbilar osv. Så skönt. Dessutom längtar jag ju till Sthlm nåt enormt! Nu är bara problemet att hitta en bostad. Puh vad jobbigt att ge sig in i det där igen! Jag har suttit precis hela dan o kollat lägenheter på nätet. Nu är jag helt slut så jag måste nog vila upp mig med lite morotskaka från igår och ytterligare en Irene Huss.

Please mina kära vänner- håll öron och ögon öppna och let me know om ni hör om nåt tak över huvudet i 08-området!

6 comments:

Anonymous said...

Hej gumman! Nåt speciellt område i Sthlm som är intressant/ ointressant eller? Jag har ju Sussi som bor där och jag kan be henne kolla upp nåt kanske? Eller om hon redan vet nåt.. Kramis, Madde!

Eva Braun said...

Heej! Ja så centralt som möjligt vill vi väl bo. Vi kan tänka oss en hel del olika områden. Vill du så får du jättegärna kolla med Sussi:) Vore supersnällt! Ska du jobba hela sommaren eller? Var det på ÖB du jobbade?

Kram

Anonymous said...

Okej, jag ska kolla med Sussi :) Ja, jag jobbar hela sommaren men inte på ÖB längre utan Ica Kvantum nu, hehe. Den 12:e aug åker jag hem till Norrköping och hälsar på familjen nästan 2 veckor, ska bli så skönt! Skulle va kul att ses nångång =) Hälsa Calle! Puss o Kram /Madde

Anonymous said...

Hej! Vad kul med stockholm! Låter ju jättebra om det går att lösa med skolan och så. Håller tummarna i lägenhetsletande! Puss o kram!

Anonymous said...

Gumman, har nu pratat med Sussi. Hon säger att ni kan leta på hemnet.se, där ska vara bra att kolla. Vad gäller områden så är hela enskede bra, ligger bra till och man kan hitta för bra pris. Stureby bor hon i och där är det jättebra, centralt och lugnt. Kungsholmen ska också vara bra men där är nog lite dyrare. Fråga om det är nåt :) Kramis, Madde!

Eva Braun said...

Tack Madde för att du kollade med Sussi. Hemnet är däremot bara till för bostadsrätter. Vi har tyvärr inte 2 miljoner just för tillfället så vi måste hyra i 2a hand först vettu;)

Jag ska också jobba hela sommaren:( Skönt att du ska hem till Norpan lite iaf! Är jag i krokarna hör jag av mig!

Kram