Tuesday, June 23, 2009

Midsommar

Det var fullt på tåget så vi fick sitta i trappan. Tåget tuffar mot Nyköping.

Nu är vi framme vid det 200 år gamla soldattorpet som låg nånstans på landet utanför Nyköping. En idyll om man bortser från att det varken fanns el, toa eller rinnande vatten. Här är det dags för sill-lunch. Vi hade tur med vädret under dan.

Det är många som vill vara med att klä midsommarstången i miniformat. Men söt blev den!

Sen blev det femkamp. Det här var sista grenen och som tur var var det bara en i varje lag som behövde deltaga i denna gren. Det såg livsfarligt ut.

Regnet kom framåt kvällen och partytältet åkte upp. Här har vi fått det mysigt med oljelampor och tända ljus. Vi diskuterade vilka kändisar som kommer undan med att få bära solglasögon inomhus och vi kom fram till att Magnus Uggla och Karl Lagerfeld får dispans. Eller vad tycker ni?

2 comments:

fine said...

Hej!
förlåt mitt sena svar, semestern bjuder på internetuppkoppling som håller samma standard som det gjorde 1994 = seeeegt. Nu har jag bytt ort och även uppkoppling.

Lusigt att du nämner medie och kommunikationsvetenskep, det läste jag för 1 år sedan men hoppade av efter en termin, jag fattade inte hur jag skulle inkorporera något av det jag läst i mitt framtida arbetsliv. Hade pluggat lite på Berghs innan dess och tyckte att den formen av utlärning/inlärning passade mig bättre.
Så blev det PR assistent, mest som en förberedelse för den långa PR utbildningen som finns på Berghs. Men efter ett tag på kursen kunde jag konstatera glatt att jag inte skulle behöva gå den 10 gånger så dyra kursen på berghs, för medborgarskolans kurs lärde mig allt jag behövde för en start i Pr branschen.
Läraren Carin är fantastisk! En av de vassaste knivarna i lådan, kan sina saker otroligt bra, är motiverad och strukturerad som lärare. Har ett makalöst kontaktnär och får hela tiden tips om praktikplatser och ströjobb på mässor, event och happenings,

Jag fick genom en sådan kontakt praktikplats hos en Prkonsult som ledde fram till att jag fick jobba väldigt nära en av hennes kunder, skriva pressreleaser, ringa journalister, vara pr ansvarig på en mammablogg gala företaget var med på i början av juli. Superroligt!

Nu i höst skall jag sätta igång att söka jobb som just PRassistent. Förhoppningsfull!
Jag kan varmt rekommendera kursen. Lycka Till! /J

Pernilla said...

Precis, de är nog de enda två som får dispans på solglajjer inomhus! :)