Wednesday, December 3, 2008

Bingo och shopping

Ja nu kommer ni nog trilla av stolen, men vet ni vad jag har haft för mig idag?? Jag och Pernilla har varit och spelat bingo i en bingohall ett stenkast ifrån mig. Jag har alltid velat prova och det var precis så som jag föreställt mig. Typ bara en massa tanter. Det första jag såg när jag kom in var att det fanns sådana där rökbås ni vet som finns på flygplatser och större nattklubbar. Där stod kärringarna och blossade som fan. Pernilla och jag kände oss lite vilsna för vi visste inte alls hur det gick till. Det fanns hur många olika bingospel som helst. Vi spelade tre olika och på det tredje slog vi på stort och körde på 2 brickor. Jag önskar verkligen att jag hade haft kameran med mig. För det här ögonblicket hade varit kul och föreviga. 2 unga tjejer bland alla dessa tanter mitt på blanka dagen i en bingohall ha ha. Kul hade vi i alla fall!
Efter bingon föreslog Pernilla att vi skulle åka till Sickla och gå i nåt mysigt köpcenter som finns där så då åkte vi dit. Vi började med en supergod lunch och sen gick vi i affärer fram tills stängning. En urmysig heldag helt enkelt. Inte en enda julklapp köpte jag, eller ens tittade på. Fy på mig. Däremot köpte jag en röd jättesöt klänning på MQ som jag tänkte ha på mig på Karins fest på juldan.

I just love to be a housewife!!!

2 comments:

PunkPrincess said...

vann du storkovan på bingon eller? för du låter ju verkligen som en hemmafru :)

pusspuss

Eva Braun said...

Nä tyvärr vann vi inget. Jag som brukar ha nybörjartur o allt. Får nog se till att Calle får ett bra jobb efter praktiken så jag kan fortsätta så här ett tag till:)
Det blir säkert tråkigt efter ett tag men än så länge är det hur underbart som helst!
Puss