Wednesday, October 8, 2008

Bra Vs dåligt

De goda nyheterna är att vi har fått lägenheten! Nu är det bara en signatur som saknas plus nycklar men allt är godkänt från styrelsen. Känns jätteroligt!

De dåliga nyheterna är att jag ringde en biluthyrare precis och han sa att den största lastbilen man får köra med b-kort rymmer en liten 2a ungefär. Och har man dessutom cyklar rymmer det inte ens så mycket. Vi har en stor 2a + 3 cyklar. Nu har jag panik! Vi kan inte köra 2 gånger för det ingår bara 50 mil och utöver det så kostar det 5,50 kr per extra km. Jag har hört av mig till 2 flyttfirmor nu för en offert. Det lär ju kosta typ en miljard, så det alternativet lär ju säkert gå bort. Vad fan ska vi göra?? Är det någon som har nåt tips? Är det någon som har flyttat en 2a i ett svep nångång? Minns att mina grejer från min lilla etta i sumpan tog upp en hel lastbil men jag vet inte om det var den största modellen iofs.

3 comments:

Anonymous said...

grattis till lägenheten!!!!

Eva Braun said...

tack:)

Anonymous said...

Nicke o jag hyrde en lastbil för att flytta från Sundsvall. Vi körde en vända, plus det sista i en vanlig bil, och då var det en trea det gällde. Så don't you worry säger jag! Nyckeln är k a r t o n g e r. Se till att packa precis varenda liten pinal i rekorderliga flyttkartonger så undviker ni luftfickor mellan all packning i lastbilen, och därmed sparar utrymme. Nyckel nummer två är också att slänga, sälja, ge bort - whatever have you - så mycket som möjligt. Dessutom kommer ni ändå inte ha plats för alla grejer i nya lägenheten ändå så what's the point. Tex. så kommer du antagligen inte ha plats för mer än hälften av dina kläder. Hugger i hjärtat att höra, jag vet, men 10 kartonger kläder är alldeles för mycket. Plus att du kommer tycka det är skönt att ha mindre att stuva undan när du packar upp och du kommer faktiskt inte sakna de där gamla paltorna sen -97 som du sparat bara för att de innebär fina minnen. Ju mer du börjar rensa desto skönare känns det nästa gång! Trust me, efter 13 flyttar på 7 år anser jag mig börja bli lite av en expert på det området ;)
Får inte allt plats i lastbilen ställer jag annars mer än gärna upp på en cykelroadtrip från Falun iklädda regnställ och öronmuffar och med en termos varm choklad! Har ju hört talas om att motion ska vara bra menar jag. Och det där med flyttfirma är ju som du säger, något för typ lottovinnare...

Det ordnar sig. Faktiskt! :)

Pussar