Wednesday, June 25, 2008

Oj vad länge sen det var

jag skrev. Har ju varit iväg lite och nu har jag även börjar jobba. Ska inte bara skylla på tiden. Har inte haft något inspiration helt enkelt. Mjölby och Öland var iaf mysigt förutom att jag fick ringa bärgningsbil en gång i Kalmar och en gång utanför Borlänge. Lånade pappas bil som jag även fått låna under sommaren. Riktigt sjysst, nu får vi bara hålla tummarna att den inte går sönder igen!

Midsommar har ju passerat också. Jag och calle följde med Helena och Max till Leksand. vad kan jag säga- någon svenskare midsommar har aldrig firats! Vilken idyll! Jag blev nästan gråtfärdig när vi från en brant såg ner på alla röda stugor, svenska flaggor och den fantastiska naturen. Först firade vi på dagen på landet utanför Leksand med sill, grillning och massor av rosé. Sedan fick vi åka björkklädd traktor in till Leksand. det kändes som man fick ta studenten en gång till. Helt underbar känsla att få sitta däri och sjunga och dricka! I leksand möttes vi av 25 000 människor som skulle göra samma sak som vi. Dansa runt Sveriges längsta midsommarstång som för övrigt tog mer än två timmar att resa.




Jobbat har jag börjat gjort också. Idag var min sista introdag så på fredag börjar jag med andra ord helt alone. Nu ska jag liksom kunna det här. Ahh. Jag har känt mig som en praoelev i åttonde klass de här dagarna. Men det ska nog gå bra.


Jag har också fått veta att jag fick VG på C-uppsatsen! Jag är så sjukt glad! Hihiiii

Nu kurrar det i magen så nu måste jag laga mat. Hej då

1 comment:

Anonymous said...

Gud vad du är duktig stumpan! GRATTIS! Och jag vill aldrig mer höra att du inte kan. Vad det än gäller. Okej? :)