Thursday, May 7, 2009

ombytta roller inne på elgiganten

ja i normala fall hatar jag att gå i den typen av affärer medan Calle trivs som fisken i vattnet. Nu finns det däremot något som lockar även mig och det är shiatsumassagen som jag nämnt tidigare. Calle fick typ dra ut mig ur butiken för jag ville verkligen inte kliva ur den härliga massagestolen. En sak är klar: När jag får ett jobb ska jag köpa en sån där massagedyna!
Efter att ha gått igenom typ alla elektonikaffärer i city igår så kom vi till slut ut med en skrivare. Ja vi har känt båda två att det är jäkligt skönt att ha en hemma. Speciellt nu när vi inte har några jobb där vi kan skriva ut på heller. Jag hittade dessutom en vas och klänning som fick följa med mig hem.
På vägen hem ringde Mimmi och undrade om jag ville gå till Dovas och ta en öl o kolla på fotboll. Kunde riktigt bestämma mig men jag gick med på en öl iaf. Stället ligger bara ca 50 meter från mitt hem så why not liksom. Inte helt oväntat blev det mer en 1 öl, snarare 5. Träffade konstiga men intressanta människor som vanligt på Dovas. En ville egentligen vara en vampyr. Han hade en gigantisk döskalle med huggtänder på ryggen. En annan var ateist och sa att han visste att det inte fanns något högre väsen. Jag hävdade att det inte är någon vetenskap. Han får gärna TRO att det inte finns något men han kan fan inte säga att han VET. En tredje var spanjor och försökte sno min öl. En fjärde var rastafari och hade haft dreads i 25 år. Ja, jag har ta mig tusan alltid kul på Dovas!

Snart är det dags för handledarkursen på St:Eriks körskola. Känner på mig att det kommer bli rätt långtråkigt för det håller på i flera timmar.

5 comments:

Anonymous said...

Hej gumman! Jag kommer till Sthlm nästa helg och stannar några dagar. Tänkte om du kan ses nåt? Vi kan ju höras på facebook eller mobilen :) Kram Madde!

PunkPrincess said...

oj, vad härligt ni verkar ha haft det. önskar att jag hade något som intresserade mig på biltema på samma sätt - haha

vad händer i helgen?

puss

Eva Braun said...

Madde: Kul att du ska till sthlm! Vet inte riktigt vad som händer men det vore så klart kul o ses! Du kan ju höra av dig. Jag har samma nr som förut:) Kram

Helena: Ja biltema borde satsa lite på något som får oss tjejer intresserade också. Konstigt att såna affärer inte tänker på sånt egentligen. Mysigt att du kom förbi pavaljongen förut darling:)
Puss

Anonymous said...

Ja, det vore kul :) Jag stannar nog en vecka som det ser ut just nu så jag hoppas vi hinner med att ses :) Yes, jag har av mig på mob. Hälsa Calle! Kramis /Madde

Pillan said...

Vad är det för mysko affär som har både skrivare, vaser och klänningar?! Dit vill jag gåååå ;)