Thursday, March 5, 2009

Okänd identitet

För ett par veckor sedan fick jag ett mail av en man där jag fick inbjudan till en begravning. Innan jag hann att läsa allt högg det till i magen på mig. Klart man blir orolig liksom. Insåg ganska snabbt att det inte var någon jag kände så jag mailade tillbaka att jag beklagade sorgen men att mailet måste hamnat fel.

Igår fick jag ett mail från blocket med en bekräftelse på en annons jag ska ha lagt ut på 4 vinterdäck till en volvo. För det första äger jag ingen bil och då kan vi alla gissa rätt snabbt att jag alltså inte lagt in den annonsen. Det dröjde inte länge innan jag fick ett mail att det var någon som ville ge 1100 kr för dom och som utan att fråga skrev att han skulle komma o hämta dom. Kanske skulle göra en fuling och be honom sätta in pengarna på mitt konto he he.

Har jag en dubbelgångare där ute? Eller är det bara en slump? Hm..en riktigt klurig en det där..

2 comments:

Anonymous said...

Jag tyckte ändå det var värst när någon ringde från ditt hemnummer i sumpan till mobilen i falun!!

Eva Braun said...

Ja just det ja! Det hade jag helt glömt. Ja fy farao, det var riktigt scary. Hur man än vrider o vänder på det går det liksom inte att hitta nån vettig förklaring.