Tuesday, May 13, 2008

Jag kan skatta mig lycklig som har såna underbara vänner!





I helgen har jag varit i Stockholm. Jag har blivit firad i efterskott på min 30-årsdag. Det har varit en helt galet lyckad helg och överrrasknignarna tog aldrig slut kändes det som. Det började med att jag mötte upp Mimmi vid svampen. Där efter gick vi till Tures uteservering och så kom även Cissi. Jag fick välja vad jag ville på menyn, helt galet. Efter lunch och ett glas rosé fick vi bråttom. Överraskning nr 2 väntade. Vi kom till slut till centralbadet. Där fick jag en helkroppsmassage i 50 minuter. Det var så jävla underbart. Jag kände mig som en prinsessa när jag låg där och blev ompysslad. När jag kom ut från massagen satt Cissi o väntade på mig. Vi satt o myste i våra morgonrockar ett tag och sen gick vi ner till jacuzzin o bubblade lite. När vi duschat och gjort oss i ordning var det dags för överraskning nr 3. Vi drog iväg till Mimmi som inte var hemma så vi gick ner i rålis och där sitter Mimmi,Marianne och Helena! Fuck vad glad jag blev! De satt på en filt och hade lagat skitgod tacopaj och mozzarellasallad. 2 bag in box fanns det att förtära. Solen sken och det var stekhett o härligt. Ja som ni förstår så var jag i ett konstant lyckorus hela tiden. Vi satt i rålis hela kvällen och efter en stund får jag ett sms från Hanna Svensson som tydligen sitter i samma park. Vi flyttade på filt o vin och gick och satte oss vid dom. Det visade sig att typ alla som flyttat från Falun var där. Anton, Linus, Simon och comp. Grymt kul o träffa alla dom också.

Dagen därpå var det dags för överraskning nr 3. Ja jag vet, Helt otroligt. Då blev det taxi i ilfart eftersom vi var sena. jag fick hålla för öronen och sjunga samtidigt när de sa till taxichaffören vart vi skulle. Vi kom till slut till hagaparken och stallmästargården. Där fick vi ta för oss av en helt fantastisk brunch som hade allt man tänka sig att erbjuda. Allt från färska exotiska frukter till scrambled eggs. Vi satt och åt vid vattnet och hade det så jäkla underbart.


Jag kan inte minnas när jag var så här glad senast. jag gick nog runt med ett leende runt läpparna konstant hela helgen tror jag. Skratt, vin, vänner, sol och cigaretter. Vad mer kan man begära av livet?

No comments: