Tuesday, September 11, 2007

Vilken jävla skitmorgon

När klockan ringde i morse var jag så trött så jag trodde jag skulle avlida. Blev såklart en väldans massa snoozningar så nån frukost hann jag ju inte med. Nyduschad och stressad som fan öppnar jag garderoben. Jag möts av en frän doft av något. KISS! Legolasjävel hade kissat på mina byxor!
Han har kissat i sängen några gånger men det här tog priset. Är det nån som har nåt tips? Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Han har ju gått på lådan förut.
När jag hittat ett par byxor utan kiss på och gjort en snabbmejk drar jag på mig ytterkläderna för min skjuts till Borlänge är nog här när som helst. Drar på mig mina nya älsklingar för första gången. (Ett par nya stövlar jag införkaffade häromdagen). Stoppar jeansen i och drar upp dragkedjan på den ena. Dags för stövel nr 2. Vad tror ni händer då? Jo, dragkedjävlen fastnar i den lilla tygkanten som är under. Jag kämpar för att få upp den men inser att det inte kommer att gå så jag försöker dra ner dragkedjan men det går inte det heller. Jag har dessutom dragit upp dragkedjan tillräckligt långt så att det inte går att dra av sig stöveln. Blir helt genomsvett och börjar samtidigt undra var min skjuts är. Ringer Sergej som säger att han är sjuk men att Danne kommer och hämtar mig. Jag säger krya på dig och är på väg att lägga på när Sergej plötsligt frågar mig om jag har någon medicin mot lunginflammation hemma. Jo visst, jag har lite antibiotika som ligger här o skräpar som du kan få. Eller vadå, ha ha. Ber honom besöka en läkare istället.
Fortsätter kämpa med stövlarna, kollar på klockan. Inser att jag måste dra. Jag får alltså gå iväg med ett par stövlar som inte sitter fast. Det såg ju inte klokt ut. Väl i bilen försöker både Danne o Simon hjälpa mig mig stövlarna men de satt som berg så idag har jag varit i skolan och sett ut som ett pucko.
Historien slutade iallafall lyckligt. Danne fick till slut ner dragkedjan på lektionen. Puh!

2 comments:

PunkPrincess said...

haha, förlåt gumman men jag skrattar nästan på mig... ser det hela kaoset framför mig...

jag tror kissen är i trotsåldern... håll ut, är ingen kattkännare så jag har inget tips åt dig

puss & kram

Anonymous said...

Katt tips:

Kan katten hunnit bli könsmogen kan de kissa inne men den är väl inte så gammal än. Eller så kan han bli orolig av att ni packar o ska flytta kanske. Låter i alla fall som att den protesterar mot något. Skitig kattlåda?

Kram KattLie