Wednesday, May 16, 2007

Man måste tro på sig själv!

Jag kan inte låta bli att jämföra mig med de där studenterna som är så himla ambitiösa även på sin fritid. Vill man bli något måste man satsa hårt verkar det ju onekligen som. De här människorna sitter på sin fritid och jobbar i photoshop, pratar i radio, är skribenter för någon tidning, sysslar med studentTV m.m. Varför sitter jag bara o latar mig hela dagarna? Jag har liksom aldrig haft den där extra lilla drivkraften som kanske behövs om man ska komma någon vart. Men äntligen tog jag mod till mig att gå på ett möte där de sökte skribenter till en webbtidning. Det kändes jätteläskigt, jag fick ont i magen och ville bara åka hem. Då var jag helt säker på att dra mig ur. Nu har det gått några veckor och jag bestämde mig för
att våga tro på mig själv så idag skickade jag in en text. Det är bara en liten krönika, men jag känner mig ändå stolt över mig själv att jag vågade göra något som jag inte har gjort förut. Det är ju inte säkert att de gillar den men det skulle ju såklart vara kul om de publicerade den.
Ikväll blir det vin och brainstorming med min studiegrupp. Vi ska göra en reklamkampanj för ett sporthotell i Borlänge och vi har lite torka på idéer så jag hoppas det
lossnar med lite vin.

När jag skulle köpa vin kände jag ett starkt behov att köpa något mer så en halvtimme senare hade jag inhandlat två klänningar. Nu väntar jag bara på lite värme så jag använda mina nya klänningar.


1 comment:

Anonymous said...

Skribenten Eva, jag tror på dig!:)