Monday, October 19, 2009

Jag har gått i ide

Ja det känns lite så just nu. För 1 månad sen klagade Calle på mig att jag nästan aldrig var hemma. De senaste veckorna har jag inte velat annat än att åka hem från jobbet. Men det är väl lite typiskt den här årstiden.

I fredags hämtade jag o Calle pizza på vedugnen bredvid och kurade ihop oss i soffan till tända ljus och idol. Åh gud vad jag gillart! Det har alltid bott ett litet mysmongo långt där inne som kommit ut lite då och då men på sista tiden har det trädit fram mer och mer. På lördagen var jag lite sugen på vin men absolut inte sugen på att festa. Jag och Helena hade bestämt att gå på bio. Vi såg bröllopsfotografen som vi båda tyckte var både härlig och rolig. Killen i filmen fastande väldigt bra på duken på nåt sätt. Tuva Novotny har ju dessutom blivit en riktig kvinna! Superfin verkligen! Efter filmen gick vi till Underbar och drack vin i gigantiska glas. Ofta kan jag känna mig kluven om jag vill vara hemma eller om jag vill sitta på nån soft bar med trevligt sällskap och ett glas vin. När jag känner så har jag svårt att bestämma mig och det blir liksom krig i min kropp. Någonting som jag kommit på passar mig väldigt bra är att ta en afterwork och då menar jag max 3 glas vilket innebär att man är hemma till senast nio. Då har man nästan hela kvällen kvar att ha myskväll med film och godis ändå.

1 comment:

PunkPrincess said...

haha - smart där! då slipper man välja och kan både få ha kvar kakan och äta den!

pusspuss - love you too!