Wednesday, September 23, 2009

Målet var insiktat på Liseberg


När jag var 12 år var det några i klassen som skulle få vara skolpoliser. De som blev det fick som tack åka till Liseberg i slutet av terminen. Jag var en av dem som fick ta på mig den orange capen och gå upp extra tidigt på morgonen och leka trafikpolis. Det enda jag minns från resan är att jag åt mitt livs godaste pasta med köttfärssås.

På vägen till jobbet ser jag varje dag två små söta barn stående med var sin orange cape stå och stoppa och vifta fram gångtrafikanterna. De är så söta och de får mig att le varje gång jag åker förbi med bussen. Jag visste inte ens att det fanns skolpoliser längre. Härligt tycker jag!

2 comments:

Lie said...

Haha! Jag trodde inte heller de fanns längre!

Pernilla said...

Haha kan tänka mig dig stå där och vinka fram gående och drömma dig bort :)